Nem csak finomak, de számtalan jótékony hatással bírnak.

A hazánkban legelterjedtebb napraforgómag, földimogyoró, törökmogyoró, tökmag, mandula, szezámmag, de folytathatnánk a sort a kesudióval vagy éppen a pisztáciával.

 
Rendkívüli hatása főként abban rejlik, hogy habár olajat tartalmaznak, azonban ezek jótékony, telítetlen zsírok. Pont emiatt a hidegen sajtolt zsírok – mint például a mogyoróolaj, szezámolaj vagy a tökmagolaj - igen gazdagok esszenciális zsírsavakban.
 
A magokban található illóolajok nagy része antioxidánsokban gazdag, amelyek segítséget jelentenek a szabad gyökök elleni küzdelemben.
 
Az olajos magvak számos gyógyhatással bírnak, melyek az egyik legfontosabb táplálék-kiegészítővé teszik őket.
 
Rengeteg káros következménye lehet például a felborult hormonháztartásnak, melynek egyik kiváltója a helytelen táplálkozás. Ennek ellensúlyozásában, optimalizálásában óriási segítség lehet, ha kiemelt figyelmet fordítunk a különféle olajos magvak bevitelére. Ezzel ugyanis segíthetünk a testsúlyrendezésben, a szervezet harmóniájának visszaállításában.
 

Az olajos magvak magas kálciumtartalma segíthet megelőzni a csontritkulást, cink- és szeléntartalmuk okán akár fokozható a libidó. Az olajos magvak közül kiemelkedik ezen a területen a tökmag, mely különösen fontos lehet a férfiak számára prosztataproblémák esetén.