Mezőgazda egészség
Finom, számtalan felhasználási módja van, s ráadásul még nagyon egészséges is.

 A dióban található zsírsavak segítenek a vérnyomás szinten tartásában, s ehhez elég mindössze napi 1-2 szemet enni belőle. Fogyasztásával csökkenthetjük szervezetünk koleszterin szintjét is. A benne lévő omega-3 zsírsav segíthet megelőzni a stroke, a vastagbél- és a prosztatarák kialakulásának kockázatát.

A dió fogyasztása segít az érfalak rugalmasságának megőrzésében és a vérrögképződést is megelőzheti.
A benne található E-vitamin immunerősítő hatású, segítségével szervezetünk jobban égeti el a telítetlen zsírsavakat.
 
Omega-3 zsírsav tartalma miatt alkalmas a cukorbetegség kialakulásának megelőzésére, de amennyiben már kialakult, akkor is segítség a szervezett állapotának javításában, ugyanis elősegíti a szervezet inzulintermelését.
 
A dió nagyon gazdag mangán, réz, kálium, kalcium, magnézium, cink és szelén forrás. A cink segíti a növekedésért és fejlődésért felelős enzimek működését, jótékonyan befolyásolja az emésztést.
A dióban található olaj bőrnyugtató és vérzéscsillapító hatású, így remekül megvédi a bőrt a kiszáradástól. Ezen okoknál fogva olaját használják gyógyszerekhez és kozmetikai termékekhez egyaránt.